If im louder, would you see me? Kapitel 5

Tidigare:
 
Filmen var nästan slut då. 
- Gosh, im tired now! sa Niall och gäspade.
- Yes me to, sa jag.
- We should go to bed now! sa han högt. 
- Yes, really. 
Vi gick och la oss i Nialls säng. Den var ganska trång för båda oss två, så vi var tvugna att skeda.
När jag var påväg att somna så la Niall armen över mig och vände på mig, han kollade rakt in i mina ögon och kysste mig. Sedan somnade jag med mitt huvud på hans bröst.
 

-Nialls perspektiv-

Jag vaknade upp med min arm runt Caroline, hon sov fortfarande. Jag tog försiktigt bort min arm och 
böjde mig ner efter mina byxor, min mobil låg i byxfickan. Jag tog försiktigt fram mobilen och smsade Harry. 
 
To: Harreeeh
''Things going in the right direction, I kind of.. We can take it later!''
 
From: Harreeeh
''Haha maaaaan, im happy for ya! Yes, tell me l8er :)''
 
Caroline öppnade sakta ögonen.
- Haha, goodmorning sunshine, sa jag flörtigt.
- Mornin sweetie, sa hon med trött röst.
Hon satte sig upp i sängen. Jag omfamnade henne.
Vi gick ut i köket och bredde en varsin macka och tog ett glas O'boy. Jag drog en hand genom håret och kände att jag hade en riktig morgonfrilla.
- I have to go on the toilet, sa jag.
Jag gick och låste in mig på toan, tog mitt hårvax och fixade till håret lite, tog på mig en röd piketröja och ett par chinos. När jag kom ut i köket så var Caroline inte där längre. Jag ringde henne.
- Hello? svarade hon lite oroligt. 
- Where are you? When I went to the kitchen you were just gone. 
- Yes I know, and im sorry. My mom told me that I had to come home at once.
 
-Carolines perspektiv-

Fanfanfan. Mitt ex, eller, ja kanske inte ex.. Vi är fortfarande tillsammans, men. Jag har tänkt göra slut och berätta för Niall, men jag gillar han mer och mer, och vill inte förstöra mellan oss. I vilket fall så gjorde jag slut med min pojkvän, alltså nu min gamla pojkvän. Det var därför jag gick hemifrån Niall så fort, för att han smsade mig och sa att han hörde om mig och Niall, han var galen. Han sa att han skulle leta upp Niall och berätta allt för honom. Nej, det här går inte, nu, exakt nu ska jag gå hem till Niall och berätta som det är. 
Jag började gå upp mot Niall. Denna gång tog jag hissen till honom. 
Jag kom upp med hissen och knackade på hans dörr. Han öppnade dörren med en förvånad blick.
- Caroline? sa han förvånat.
- Okey, it is like this, the reason that I just leaved was because I broked up with my ex boyfriend.
- Do you have a boyfriend? sa han, inte argt men besviket. 
- I had, we were togheter, but we never met each other. So I thought it was over between us. But when he find out about me and you, he got mad. Please Niall, I really don't want it to be over between us. Please.
- It's okey Caroline, you never met each other, so.. I forgive you. But next time it is something, tell me at once.
Jag kramade honom, länge. Han var så förstående. 
Det kändes skönt att jag berättade för honom. Han kollade på mig och gav mig en lätt puss på pannan.
Jag gick efter ett tag, allt var frid och fröjd, jag har aldrig känt mig friare. 
 
-Harrys perspektiv-

Okej, jag måste göra ett drag. Skicka ett sms, gilla hennes bilder på Instagram, skriva på FaceBook. Någonting litet, men jag vågar inte. Jag vill så gärna skriva till Paris, men jag vet inte om jag är redo att gå vidare från mitt ex, eller gått vidare har jag gjort. Men jag vill inte bli sårad igen. 
 
 
 


Kommentarer
amanda

mer mer mer!! din novell äger :D

2012-08-01 @ 20:47:25
URL: http://amandaelisabeth.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0