If im louder, would you see me? Kapitel 2

Tidigare:
Det stod tre killar lutade mot skåpen, det var en med svart hår som stod rakt upp, en med ganska kort hår som stod lite uppåt och en med ganska lång och slängig som låg lite kaxigt åt sidan. Det var han med svart hår som visslade tror jag. Han gick emot oss.
- Hi girls, just so you know, your bums is great, can I please tuch them? sa han och skrattade drygt.
- Go away you idiot, sa Caroline.
- Don't ever say that agian, sa han argt. 
- Please Zayn, leave them alone.
Det var en kille med blont hår, en röd keps, linne och chinos-hängbyxor.
- Seriously, he's an idiot, anyway, im Niall Horan. 
 
-Carolines perspektiv-

Jag vaknade snabbt av att min väckarklockan ringde. Det första jag tänkte på när jag vaknade var att jag inte ville gå till skolan. Jag ville inte gå till skolan och de där killarna, Zayn eller vad han hette, eller hans kompisar. 
Men Paris, hon var ganska snäll ändå, och Niall, han verkade jättesnäll, söt var han iallafall. 
Jag klev upp, sminkade mig och plattade håret. Tog ett par tighta jeans, en svart, uringad, tight långärmad tröja. Över det tog jag en vinröd munktröja med avklippta armar. Frukost struntade jag i. 
Jag tog ut min mobil ur laddaren. Mina hörlurar låg ihoptrasslade i min jeansficka så de trasslade jag snabbt ut.
Pluggade in hörlurarna i örornen och satte på hög musik. 
Bussen var fem minuter sen. När jag klev in på bussen så såg jag att Paris satt på bussen, jag gick och satte mig brevid henne.
- Hi, sa hon glatt.
- Hello Paris, sa jag minst lika glatt.
Vi satt och kallpratade hela tiden på bussen. När vi var framme och hoppade ut ur bussen så tappade jag ut allt ur min väska, mappar, mobil, plånbok, pennor, halstabletter,allt.
- WHAT THE FUCK, skrek jag.
Paris hjälpte mig att plocka upp mina grejer från marken. 
- Wosh, what a scream, I thought someone was dying or something.
Jag kollade bak, det var Niall och hans kompis, dom hade hört när jag skrek. Jag blev röd i hela ansiktet. Hans kompis, hade lockigt, brunt hår.
- Can I help you with this? sa Niall lugnt. 
- Yes please, sa jag ironiskt.
När allt var upplockat så fixade jag till mitt hår och tog på mig väskan. 
Nialls brunhårige vän sträckte fram handen, han ville nog skaka hand.
- Hi, im Harry Styles, sa han och log stort. 
- Im Caroline Andersen, sa jag.
 
-Nialls perspektiv- 

Första lektionen hade precis börjat, jag och Harry satte oss vid bordet bakom Caroline och Paris. 
Jag lutade mig bak mot dom och log, dom log tillbaka. 
- Wanna eat luch with me and Harry? sa jag så gulligt jag kunde.
Dom kollade på varandra med en blick som att dom ville.
- Yes that would be nice, sa Paris mjukt.
Det ringde äntligen ut till lunch. Jag rufsade till håret och tog på min keps.
Jag och Harry gick fram till Caroline och Paris.
- My ladies, do you wanna eat here in school, pizza resturant or McDondals. I vote for pizza! sa Niall.
- Me to! sa Harry.
- Yes pizza is nice, we can go to the pizza resturant.
Alla förutom jag nickade och var påväg och hämta pengar.
- Get your money, sa Niall och klappade mig på axeln.
- But.. The thing is that I got no money, but you three can eat pizza and I can eat here in school.
- Caroline, we won't go without you. I buy food for you. 
- Aww how cute, sa jag.
Vi började sakta gå mot resturangen.
 
-Harrys perspektiv-

Jahapp, då började Niall stöta på Caroline, han går alltid så fort fram.
Aja, det är ju Niall lixom. Om en vecka eller två har han fått Caroline kär i honom så dissar han henne.
Men tjejerna verkar ju sjyssta iallafall. Paris är jättesöt. 
Vi var framme på pizza resturangen. 
Vi gick fram och beställde en varsin pizza, sen gick vi och satte oss. 
Jag var jätte hungrig, ville egentligen bara slänga i mig all mat. Men det hade blivit lite pinsamt.
Jag sa inte så mycket under lunchen, men Niall däremot, han snackade hela tiden.
- So, are you and Harry good friends with Zayn? frågade Paris.
- No way, sa Niall fort.
- Not me either, he is such a idiot, sa jag..


Kommentarer
Erika Anestedt

mer nu sjukt bra <33

2012-07-28 @ 16:39:02
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0