If im louder, would you see me? Kapitel 6

Tidigare:

It's okey Caroline, you never met each other, so.. I forgive you. But next time it is something, tell me at once.
Jag kramade honom, länge. Han var så förstående. 
Det kändes skönt att jag berättade för honom. Han kollade på mig och gav mig en lätt puss på pannan.
Jag gick efter ett tag, allt var frid och fröjd, jag har aldrig känt mig friare. 
 
-Harrys perspektiv-

Okej, jag måste göra ett drag. Skicka ett sms, gilla hennes bilder på Instagram, skriva på FaceBook. Någonting litet, men jag vågar inte. Jag vill så gärna skriva till Paris, men jag vet inte om jag är redo att gå vidare från mitt ex, eller gått vidare har jag gjort. Men jag vill inte bli sårad igen. 
 
-Nialls perspektiv- 

Min klocka ringde, dags för skola. Min helg har jag tillmestadels spenderat med Caroline. Hon är en supertjej, det är hon verkligen. Alltså, jag vet inte hur jag ska förklara det men vanligtvis när jag är med tjejer, så tar jag på mig en roll som inte är jag, jag spelar någon annan. Jag är inte mig själv. Men med Caroline så kan jag vara mig själv,
hon drar ett lugnt över mig, jag tror det är därför jag tycker om henne mer än jag någonsin har gjort med någon annan tjej. Hon är en ängel helt enkelt. 
Jag vaknar upp ur mina drömmar och kollar på klockan.
- What the hell!! skrek jag när jag såg att det var en halvtimme kvar innan skolan började.
Jag tog snabbt på mig ett par svarta chinos och ett vitt linne, det var soligt ute så solglasögonen åkte också på. 
Jag borstade tänderna lite slarvigt och ruffsade runt i håret. 
Jag skulle egentligen ha duschat innan skolan, men det hann jag inte. 
Istället så tog jag massa deoderant och parfym. Jag gick snabbt till ytterdörren och slängde på mina stora 
Supra-skor. Innan jag gick ut för dörren satte jag på min keps, kollade mig i spegeln en sista gång, sen gick jag.
Jag var tvungen att springa för att inte missa bussen.
Väl på bussen så satt jag mig ensam längst bak i bussen, stoppade i mina hörlurar och lutade mig mot den hårda kanten av bussen. Jag satt och tänkte på Caroline, men väcktes snabbt ur mina tankar av ett slag mot axeln. 
- Hi, hör jag Harry säga, lika glatt som alltid. 
- Hi cutepie, sa jag sarkastiskt. 
Han satte sig bredvid mig, en stark vind med doft av parfym svepte förbi när han satte sig. 
Han hade fixat sig ovanligt mycket, vanligvis brukar han bara använda kavaj när det är något extra. 
Men nu hade han en vit tröja och en mörkblå kavaj över och ett par gråa jeans.
- Wow, the girls will be in line for you today Ms.Romance, sa jag förvånat.
- Shut up Niall, sa han irriterat. 
Jag visste ju vem han hade fixat sig så för, Paris såklart. Haha diskret kan man ju inte direkt säga att han var. 
När vi var framme vid skolans enorma portar gick både jag och Harry trötta in i skolans breda och långa korridorer. 
 
-Paris perspektiv- 

Jag hade precis lagt in mina grejer i skåpet när jag ser Harry komma emot mig. Gud så nervös jag blev.
Jag bet mig hårt i läppen när jag i ögonvrån såg att han närmade sig.
- Hello, hör jag hans lena röst säga försiktigt och lite blygt bredvid mig.
- Ehm, hi, sa jag förvånat bra. Så bra trodde jag inte att jag skulle säga det, fast nu har jag en hel konversation med honom att ta mig igenom.
- So, how are you? sa han, inte lika blygt denna gång. 
- Im good, just a bit tired, and how are you?
- Just fine, but you Paris, there was one thing i wanna ask you, sa han och bet sig i läppen.
- Yes what? 
- I wonder if you maybe wanna go out with me someday? Or just watch a movie or something in that style, sa han med ett litet blygt leende. 
Hans gröna ögon borrade sig in i mig och hans underbara leende fick mig att smälta.
Jag kom på mig själv att jag fortfarande inte svarat på hans fråga.
- Yes ofcourse, sa jag överlyckligt. - I mean, it would be fun, so yes.
Han la in en lapp med ett mobilnummer och en adress på. När Harry hade gått ifrån mig smålog jag för mig själv. Ååå jag är världens lyckligaste just nu. Jag hade fått Harrys nummer av Caroline som fått det av Niall. 
Jag var bara tvungen att smsa han. 
 
To: Harry
''Hi, your place tonight? We can be sick together tomorrow! 
Paris xx''
 
Jag la ner mobilen i fickan men fick lika snabbt ta upp den av att det plingade till.
 
From: Harry
''Yes, I would love to be sick with you. See you. Be at my place six. Don't be late! /H x''
 
Den skoldagen var den längsta i mitt liv, jag längtade bara hem för att göra mig iordning. 
När det äntligen ringde ut från sista lektionen så skyndade jag mig hem allt jag kunde.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att hoppa in i en så kallad snabbdusch i fyrtiofem minuter. 
När jag kom ut lindade jag in mig i en stor handduk och satte upp en i håret. Jag gick in till mitt sovrum för att hitta nå bra kläder. Vi skulle antagligen ha en myskväll så jag tog ett par sköna men ändå tighta svarta jeans och ett svart linne med Storbritanniens flagga på. Jag fönade håret och hade på mig mascara och puder. Jag kom på att plattången var på sen jag hoppade in i duschen.
Jag sprang in i sovrummet och lyfte upp den från min sminkbänk. Det hade blivit svaga brännmärken på mitt svarta sminkbord. Jag plattade igenom hela håret, sedan flätade jag en enkel fläta och la över axeln. 
Jag kollade på klockan. Dags att gå. 
Jag började sakta gå mot Harry med musik i öronen. 
___________________________________________________________________________________________
Får jag tio kommentarer får ni ett kapitel 7 :)
 


Kommentarer
Johanna

Oh gud vad bra, mer !!

2012-08-02 @ 01:55:50
anonym

riktigt bra! :)

2012-08-02 @ 01:56:19
anonym

riktigt bra! :)

2012-08-02 @ 01:56:20
in love with Niall !

riktigt bra, spännande ju! :D
mer !!

2012-08-02 @ 01:56:43
bekymrad tjej..

varför ska det alltid vara 10+ eller så på novellerna? :((
tänk så får man inte det då, och där är hur många som helst
som bara längtar till att läsa den!

2012-08-02 @ 01:57:41
amanda

sjukt bra! :)

2012-08-02 @ 08:45:11
URL: http://amandaelisabeth.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0